Heippati rallaa!

Hyvä liikuntaharrastus pitää myös ikääntyvän mielen ja kropan kunnossa.

Tiesithän, että kuvien ja tekstien kopiointi ei ole sallittua, mutta voit kyllä jakaa linkin tähän blogiin tai tekstiin. :)

lauantai 2. heinäkuuta 2016

Tunti rullilla

Harvakseltaan tulee päivitettyä juttuja tänne blogiin, kun viime aikoina on tullut harrastettua vain pieniä vaunulenkkejä ja vauvan hoitoa.
Tyttären vauvelia olen päässyt hoitelemaan, mikä on tosi ihanaa, mutta mutta...

Nyt kävin kesän ensimmäisen rullaluistelulenkin ja olipa todella mahtava hikoilla, etten sanoisi "Ihan parasta"! Aluksi tuntui, että reisilihakset on pelkkää höttöä, mutta äkkiä ne taas alkoivat toimia.
Tapasin matkalla erään tuttavankin ja pitihän siinä vähän jutustella, joten suoritukseen sisältyy( 9-10 km paikkeilla) jonkin verran luppoaikaa, mutta eipä taida haitata kun ei ole kilpailemisesta kyse.

Käytin luistellessa Sports Trackeria, sillä myin keväällä Polar V800 kelloni pois kun sitä ei tullut enää käytettyä. Hyvin meni kaupaksi ja hyvin olen pärjännyt ilman kelloakin.

ROLLER SKATING (rullaluistelu)
kesto 00:59:48
matka 11.22 km
keski vauhti 11.3 km/h
energian kulutus 375 kcal
max. vauhti 32.5 km/h
nousu /lasku 291 / 366 m

Linkki SportsTrackeriin

ps.
Luistellessa tuli mieleen, että olisiko rullakuistelu vähentynyt ja into vähän hiipunut?
Päättelen siitä, että käytettyjä rulliksia on todella paljon tarjolla ja luistelijoita on katukuvassa huomattavasti vähemmän kuin muutama vuosi sitten. Nyt taitaa pyöräily ja polkujuoksu olla enemmän suosiossa. Tiiä häntä!